dimarts, 13 de febrer del 2018

Conducció a peu: Terrades i Sant Llorenç de la Muga

Dijous 8 de Febrer

Ahir dijous vàrem fer els segons guiatges de conducció a peu. Uns companys guiaven de Terrades a Sant Llorenç de la Muga passant per l’ermita de Santa Magdalena i els altres van seguir la ruta de Sant Llorenç a Terrades.
 Sobre les 10h ens vam posar a caminar, (una fred que semblava que estaves al pol nord), al cap d’uns 20 min va començar la festa de pujada a l’ermita per un corriol amb arbres caiguts pel tornado de fa unes setmanes i pedres caigudes de la pedrera que ens vàrem trobar a dalt. Un cop arriats a l’ermita els guies ens van explicar anècdotes de l’ermita i el pantà mentres esmorzàvem i recuperàvem forces de la pujada. Una de les coses que em va agradar va se poder tocar la campana de l’ermita.

Quan estàvem baixant ja, com que encara feia fred, els guies ens van proposar una cosa que com a guia de veritat és arriscat si portes gent que va fluixa o insegura per la muntanya, corre, ens van proposar corre tota la baixada pel mig del corriol que hi havia pel mig del bosc, com que en aquest cas érem companys i ja sabem més o menys els límits de cada un de nosaltres els que els hi agrada la marxa van passar a davant per no adalentar malament als companys i provocar accidents i els qui van fluixos de turmells com jo o més insegurs al darrere, he de reconèixer que la baixada va ser molt divertida tot i que amb la humitat que hi van haver unes patinades que  van aparèixer del no res. Un cop a la pista vam continuar per un corriol que enganxava pel mig dels arbres trencats. Un cop a Sant Llorenç van tancar el seu guiatge i mentre fèiem una mossegada van començar els altres companys.

El segon guiatge ja va començar amb 260 escalons més uns 70 de la Torre dels Moros (una tocada de nassos però mot xulo). Va ser majoritàriament baixada amb alguna pujadeta de mala mort però com que a les baixades i pujades et trobaves bassals per la pluja no va ser per tant. Quan ja estàvem a la meitat de la tornada va haver-hi una bassa on em va fer la punyeta i el peu em va fallar i em va donar vacances, la conseqüència va ser que vaig fer de waling dead fins al bus amb els bastons que m’ajudava. En resum, un dia més a l’oficina plena d’aventures i anècdotes per explicar a casa i uns bons aprenentatges que mai van malament per la vida d’un guia.