diumenge, 7 de gener del 2018

Ruta final trimestre a PEU: Mare de Déu del Mon.

Divendres 22 de desembre

Aquest divendres a les 8:20 ens va passar a recollir el bus a Figueres i ens va portar fins a Beuda, un poble situat a la comarca de La Garrotxa.

Quan vam arribar a Beuda vam anar cap a una plaça on vam esmorzar. A l'acabar d'esmorzar vam començar la cursa d'orientació individual: els professors ens donaven un mapa on hi havia indicades les balises que havíem de marcar i cada minut sortia una persona per evitar que féssim la cursa junts. Teníem 1 hora per marcar totes les possibles, evitant marcar balises falses ja que descompten punts.

A l'acabar la cursa d'orientació ens vam separar en els grups A i B. Vam fer parelles dins del grup, ja que durant un tram cada parella feia un guiatge intentant seguir correctament el camí que assenyalava el mapa que ens havien donat. Cada grup va pujar per un lloc diferent. Quan ja portàvem una mica més de la meitat de la ruta els dos grups ens trobàvem al Monestir de Sant Llorenç de Sous. Allà vam fer una petita paradeta per menjar, agafar forces i acabar de pujar fins al cim.

En uns 20 minuts ja érem al cim. Feia molta fred i vent. Allà vam trobar el Santuari de la Mare de Déu del Mont. Tenia unes vistes espectaculars i una estàtua d'en Jacint Verdaguer. Aquesta estàtua es troba allà ja que l'any 1884 Jacint Verdaguer va fer una estada a Mare de Déu del Mont i allà va trobar el mirador que buscava per contemplar el Canigó i tranquil·litat per escriure. Durant la seva estada allà va escriure el poema “Canigó”, un dels poemes més importants de Catalunya. Al cim vam dinar i vam tenir temps per contemplar les vistes des de les quals podíem veure Roses, el Canigó nevat i la Garrotxa entre d'altres.

Quan tothom va acabar de dinar vam baixar fins a Sant Llorenç de Sous. Allà ens vam tornar a separar en els grups, però vam baixar per camins diferents ja que els del A  van baixar per on van pujar els del grup B i viceversa. Jo era del grup B i a mitja baixada vam visitar el “Catellot”, que era un castell Romànic creat el segle XI. Allà ens vam fer una foto ràpida i vam seguir baixant.