diumenge, 7 de gener del 2018

Ruta final primer trimestre BTT: Cap de Creus.

Dimarts 19 desembre.

Avui ha sigut un dia especial.Tocava ruta en btt de tot el dia sencer. Ens hem ajuntat les dues classes i hem fet una ruta en btt tots plegats pel Cap de Creus i els seus corriols.

En arribar a l’institut hem deixat totes les bicis al pati. Hem entrat a classe i ens han explicat com seria la ruta que estàvem apunt de realitzar, en acabar això, hem baixat al pati i hem agafat les bicis. Feia una mica de fred, per tant hem hagut d’anar abrigats al principi i desprès de fer un parell de voltes d’escalfament al circuit, hem hagut de regular la roba que portàvem posada. Ens han separat en dos grups fins arribar al començament de la primera pujada forta on hem hagut de regular bé l’esforç perquè encara en quedava molta ruta per davant. Acabada la pujada, ens em reagrupat i ens han tornat a separar en dos grups, uns tenien l’opció de fer un corriol bastant complicat la qual cosa han hagut de sortir abans i a un ritme més elevat, la resta hem seguit pujant fins arribar a un planer on hem pogut parar a esmorzar mentre esperàvem als companys que faltaven per pujar. Hem seguit la ruta per un camí bastant planer fins arribar a un trencant a la carretera on hi havia una professora ambla furgoneta, allà ens hem reagrupat els dos grups i hem hagut de deixar a dos companys perquè no podien seguir. Hem tornat a fer dos grups, on també teníem l’opció de fer un altre corriol però això implicava anar a un ritme mes elevat, la resta hem seguit pujant poc a poc. Al arribar al final de la pujada, hem tornat a reagrupar els dos grups, aquest moment ha sigut quan hem aprofitat per abrigar-nos, i menjar una mica perquè tot seguit havíem de fer un corriol (obligatori per tots) bastant llarg. Al acabar-lo hem tingut l’opció de pujar a peu a veure unes mines de ferro i hem aprofitat per menjar. Tot seguit, em continuat pedalant fins arribar a Cadaqués. Allà hem tingut mitja hora per dinar i descansar perquè encara ens quedava una pujada una mica dura, però amb el cansanci, ens ha estat mes complicada. Aquí ha sigut on s’ha començat a veure el companyerisme, ja que molts dels que van mes bé físicament han estat ajudant al que els hi costava més. Al final de la pujada ha vingut una baixada per pista, mentre baixava he vist que hi havia un company estirat al mig i amb la bici a l’altre banda, juntament amb uns quants més que l’estaven ajudant. Hem esperat a que arribés algun professor a ajudar-lo, hem acabat la baixada i una petita pujada, al final d’aquesta hem fet una parada per reagrupar. Hem estat bastant estona allà esperant a que arribessin els bombers i l’ambulància a ajudar al noi que havia caigut. Hem seguit baixant fins Cala Montjoi on hem tornat a remuntar una pujada que ja havíem fet mes d’un cop. Hem tornat a parar per reagrupar a prop del dolmen de la Cobertella i hem finalitzat la ruta baixant fins l’institut.

La ruta ha estat molt bé, l’únic inconvenient ha estat el temps, que hem trigat bastant mes tard del que estava planejat. Tot pels imprevistos que han passat com la forta caiguda que ha acabat amb un company a l’hospital o les 28 punxades que hi han hagut durant la ruta.