dissabte, 11 de novembre del 2017

BTT ruta 4 Puig Alt i Cap Norfeu

Dimarts 7 de novembre

28 km. 800m desnivell.
Era una ruta de aproximadament 3 hores però amb molt desnivell. El nostre primer objectiu era arribar al Puig Alt, fins arribar-hi hi havien 475m de desnivell, mes de la meitat del total de la ruta.
Vàrem sortir de Roses amb un dia esplèndid per fer una ruta en BTT vam travessar Roses fins arribar a la carretera de Cala Montjoi, allà començava la pujada, era tot pujada continua fins arribar al Puig Alt, aquesta carretera ja la coneixíem de la ruta 2 i no hi passen gaires cotxes.

Va arribar un moment que vam agafar un trencant que quedava a la esquerra de la carretera, era un camí de terra, aquí ja ens començava tocar una mica més el vent i vulguis o no encara costava una mica més pujar. Però el grup, estava separat en quatre grups més de sis, la intenció de aquests grups era ajudar-nos entre nosaltres i donar-nos ànims si a algú li costava una mica mes. Era la primera ruta que utilitzàvem aquests grups i crec que va molt be, perquè l’objectiu es arribar tot el grup a dalt, a mort amb els companys.
Quan vam arribar a dalt al Puig Alt ens vam abrigar perquè tocava molt el vent i hi feia molta fred, allà vam menjar i beure una mica per recuperar forces després de la pujada seguida de 475m que hi havia del institut fins al Puig Alt.
Vàrem baixar del Puig Alt fins arribar a unes coves on teníem el pas prohibit perquè el Cap de Creus esta protegit. Era una baixada força vertical amb moltes pedres i havies de anar amb molt de compte per no caure ja que baixaves a molta velocitat, però va ser una passada. Abans de arribar a les coves vam haver de passar per un corriol que anava de mes ample a mes estret, fins i tot va haver-hi un tall que el vam haver de fer a peu. Hi havia unes vistes molt maques... on es veia com el Cap Norfeu entrava al mar.

Des de la cova vam haver de baixar una mica mes fins a la platja Montjoi, molt reconeguda per l’antic restaurant de El Bulli i actualment amb molta polèmica a sobre.
Ja només ens quedava pujar una mica més per la carretera Montjoi i baixar la mateixa mes o menys amb 300m de desnivell. Baixant-la vam fer una mini aturada on els que volguessin podien fer un corriol d’uns 500m de baixada amb esglaons i moltes pedres.
Per acabar vam entrar a Roses en grup i el vam travessar fins arribar a l’institut.
Durant TOTA la ruta vam mantenir els quatre grups i la majoria del temps anàvem lliure, nomes en la baixada que havíem de anar amb fila de un, evidentment.
Va ser una ruta d’un nivell físic bastant alt, però tècnic baix ja que tot l’ estona anàvem per carretera i per pistes de terra amplies i segures, una ruta molt xula!